Een selectie uit de projecten

die mede mogelijk gemaakt zijn door een bijdrage van Stichting Nut Heerhugowaard.

Opening dependance ‘t Praethuys in Heerhugowaard

Op 12 november 2016 is de dependance van ‘t Praethuys in Heerhugowaard officieel geopend door burgemeester Han ter Heegde gevestigd in het pand van Ann Taveirne, praktijk voor fysiotherapie. ‘t Praethuys œvoor Mensen met Kanker en hun Naasten.

Artotheek wordt Kunstkerk

De Artotheek heeft een nieuw onderkomen in de gereformeerde kerk aan de Stationsweg.De Stationskerk is de nieuwe opvallende locatie van de Artotheek Heerhugowaard.Per 1 april is de naam veranderd naar Kunstkerk Heerhugowaard.Hier kan men kunst lenen en is er een wisselende collectie te zien. Inspirerende kunst voor thuis of op het werk. Er worden cursussen en lezingen gehouden.Dit is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van de Stichting Nut Heerhugowaard.

Volendams Opera Koor in theater Cool

Geniet met Gouden Dagen van het Volendams Opera Koor. Na 65 jaar staat het Volendams Opera Koor nog steeds aan de top in Nederland. Het koor o.l.v. Peter Schlamilch is samengesteld uit ongeveer 100 mannen en vrouwen die in hun kleurrijke en traditionele kostuum het zingen tot hun grootste hobby hebben gemaakt. Dit is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van de Stichting Nut Heerhugowaard.

Nieuwe opslagruimte voor Hugo Boys/Girls

Handbalvereniging Hugo Girls gaat samen met de voetbalvereniging Hugo Boys.De accommodatie het Dorpshuis zal hiervoor de nodige verbouwingen en aanpassingen ondergaan.In het kader van het samengaan is er ook een nieuwe opslagruimte voor Hugo Boys/Girls achter de tribune van Hugo Boys gerealiseerd. Dit is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van Stichting Nut Heerhugowaard.

De Tovertafel

Bij Esde Reigersdaal is er voor het activiteitencentrum, locatie de waterkant, een Tovertafel aangeschaft. Er wonen ouder wordende clienten met een verstandelijke beperking. De Tovertafel is een spel dat lichtvoorwerpen projecteert op tafel of op de grond. Het is een interactief spel, als je de bewegende voorwerpen aanraakt gebeurt er iets mee. De rups wordt een pop en vervolgens vliegt er vlinder in de rondte. Clienten worden via de Tovertafel uitgedaagd om mee te doen en in beweging te komen. De Tovertafel is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van Stichting Nut Heerhugowaard.

Stichting Nut Heerhugowaard gaat duurzaam

Voor alle huurwoningen van de Stichting Nut Heerhugowaard in de Noord, zijn er in de loop van2017 zonnepanelen op het dak geplaatst. Voor alle 17 huurwoningen op het Noordereiland in de Noord. In totaal zijn er 237 panelen geplaatst op de daken met een totale omvang van ca. 67,545 kWp. Door deze bijdrage draagt de Stichting Nut een steentje bij aan de duurzaamheid, door het opwekken van groene energie via de zonnepanelen.

Het Hertenkamp

Heerhugowaard ‘Wauw! Het dierenverblijf is schitterend en het park is prachtig.’ Met deze woorden begon Kees Tesselaar – voorzitter van Stichting Vrienden van het Hertenkamp Heerhugowaard – zijn speech ter gelegenheid van de Open Stal en de opening van het hertenkamp. Mede dankzij een bijdrage van de Stichting Nut is er een prachtig nieuw dierenverblijf gerealiseerd in Heerhugowaard.

Westlands Mannenkoor in Cool georganiseerd door Gouden Dagen Heerhugowaard

Het concert van het Westlands Mannenkoor was een groot succes! Met maar liefst 480 bezoekers was de zaal compleet uitverkocht. Het optreden van het koor, dat uit 120 mannen bestaat, was strak georganiseerd door Gouden Dagen Heerhugowaard en mede mogelijk gemaakt dankzij de sponsoring van Stichting NUT. Voormalig burgemeester van gemeente Heerhugowaard Han ter Heegde en huidige voorzitter van het landelijke bestuur van Gouden Dagen opende het concert met een mooie dankbetuiging aan Stichting NUT, Gouden Dagen, het Westlands Mannenkoor, de medewerkers van Cool en alle vrijwilligers die het concert met elkaar mogelijk hebben gemaakt.

Tennisvereniging Heerhugowaard zet de volgende stap in verduurzamen, mede mogelijk gemaakt door Stichting NUT!

De verlichting van de twee tennishallen bij TV Heerhugowaard was sterk verouderd en hoognodig aan vervanging toe.Voor het bestuur een goede gelegenheid om de duurzaamheid gedachte binnen de vereniging verder handen en voeten te geven. Na de kantine was dit een goed moment om ook de tennishallen van LED verlichting te voorzien. Alle TL armaturen met 480 buizen zijn vervangen door LED verlichting. Zonder financiële hulp was dit niet mogelijk geweest. De Stichting Nut die maatschappelijke doelen in Heerhugowaard ondersteunt, als grote sponsor en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland zijn ons zeer ter wille geweest. Op vrijdag 9 maart hebben wij in bijzijn van Margot van der Kemp en Nico Klaver van de Stichting Nut, de Led verlichting officieel in gebruik genomen.

Brassica Musicals scoort voltreffer met Titanic de musical

Op 13,14 en 15 april heeft er in theater Cool een musicalweekend plaatsgevonden. De musical Titanic werd door Brassica Musicals opgevoerd.Eigenlijk is het een ondankbare taak om een verhaal te moeten vertellen waarvan iedereen de afloop al weet. Ook zij die geen film of musical hebben gezien. Dat de Titanic aan het eind van het verhaal zinkt kan geen verrassing zijn. Toch lukt het Brassica Musicals om het publiek van begin tot eind te boeien en mee te nemen in dit epische verhaal.Brassica gooit vocaal de trossen los met musical Titanic, mede mogelijk gemaakt dankzij de sponsoring van o.a. Stichting Nut.

Op zaterdag 23 juni was het dan zover, de 1e editie van de Nut/Omni fietstocht!

Ruim 800 deelnemers van 86 verschillende verenigingen of stichtingen uit Heerhugowaard gingen van start vanaf  tafeltennisvereniging D.O.V., voor hun 30 kilometer sponsorfietstocht. TC Omnisport had een leuke route uitgezet, met onderweg de nodige verkeersregelaars. De stempelpost was bij het Zakenstation, waar ook het kantoor van Stichting Nut is gehuisvest, hier stond de koffie klaar en de fanfare Hou en Trouw zorgde voor de muzikale opluistering! Vervolgens ging de route weer naar het eindpunt bij tafeltennisvereniging D.O.V.. Per vereniging of stichting kon maximaal €300,- bij elkaar gefietst worden voor de clubkas. Wethouder J. van der Starre heeft het startschot gegeven en na afloop een cheque van €300,- uitgereikt aan het goede doel: Revas  Showdown,  tafeltennis voor blinden en slechtzienden.  Stichting Nut kijkt terug op een zeer geslaagde fietstocht in de omgeving van het mooie Heerhugowaard.

Inrichten Multimediazaal “Het Oude Gemaal” (voorheen Poldermuseum)

In de expositieruimte van het museum is er nu dankzij een bijdrage van stichting Nut een “multimediale beleving” gerealiseerd, over de geschiedenis van onze miserabele polder zoals hij vroeger ook wel werd genoemd. Aan de hand van een tijdlijn wordt de geschiedenis van de Heerhugowaard door de eeuwen heen gepresenteerd. Van de onderwaterperiode in de IJstijd, bewoning op het veen in de Middeleeuwen tot de inpoldering van 1631 en de situatie heden ten dage. Het museum Het Oude Gemaal is hiermede klaar voor de toekomst.

Dromen, Denken, Durven, Doen

Gymvereniging SiU (Sport in Uitvoering) heeft een nieuwe trainingslocatie in gebruik genomen. Mede dankzij een bijdrage van stichting Nut is de nieuwe turnhal ingericht. Stichting Nut wenst alle leden van SiU heel veel succes en plezier met de nieuw verworven trainingslocatie!