Huurwoningen

U kunt u hier inschrijven voor huurwoningen

Noordereiland/de Draai:

Inschrijven huurwoning Noordereiland/de Draai:

Inschrijfformulier

Voor eventuele klachten kunt u het volgende formulier gebruiken:

Klachtenformulier

Stichting Nut heeft zich voor de inwoners van Heerhugowaard op vele manieren ingezet vanaf 1967. Tot 2000 heeft de stichting onroerend goed verhuurd in Heerhugowaard. Rond 2000 zijn alle eigendommen verkocht. Het bestuur van stichting Nut heeft in 2012 besloten dat het een goede tijd is om weer in onroerend goed te stappen.

In 2012 zijn 17 woningen op het Noordereiland in Heerhugowaard de Noord aangekocht en in 2014 in het project Klaverweide zijn 7 rijwoningen aangekocht.

In Heerhugowaard de Noord was het zogeheten ‘Noordereiland’ door Botbouwinitiatief gereed om in uitvoering te nemen. Stichting Nut heeft deze 17 woningen gekocht. Botbouwinitiatief heeft de woningen gebouwd. De tussenwoningen ( 10 stuks) zijn in de sociale huur en kunnen binnen de huurnorm ( sociale huurtoeslag mogelijk) worden gehuurd en de 6 hoekwoningen worden in de vrije sector verhuurd.

N.B. ER IS VANAF 1 JANUARI 2019 1 HUURWONING TE HUUR

In plan Klaverweide in de nieuwbouwwijk de Draai in Heerhugowaard heeft stichting Nut 7 woningen gekocht. Bouwcombinatie Heerhugowaard (BCH) heeft de woningen gebouwd. De woningen zijn rijwoningen en vallen in de categorie vrije sector huurwoningen. De 7 woningen bestaan uit 2 hoekwoningen, 2 middenwoningen met topgevel en 3 standaard middenwoningen. De hoekwoningen zijn voorzien van zonnepanelen. Stichting Nut verhuurt deze woningen.

N.B. ALLE 7 HUURWONINGEN aan de rode Klaverweide zijn verhuurd.